Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(7)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(7)
Autor
Cyplik Piotr
(2)
Adamczak Michał
(1)
Domański Roman
(1)
Gołębiowski Janusz W. (1928- )
(1)
Hadaś Łukasz
(1)
Kosmatka Tadeusz
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Matulewski Marek
(1)
Mendyk Małgorzata
(1)
Stajniak Maciej
(1)
Walczak Marzena
(1)
Wojciechowski Adam
(1)
Wojciechowski Łukasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Logistyka gospodarcza
(3)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(2)
Transport
(2)
Gospodarka materiałowa
(1)
Magazyn
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(1)
Transport wewnętyrzny
(1)
Unia Europejska
(1)
Temat: miejsce
Region bałtycki
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Materiały konferencyjne
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Treść: Rozdz. I Infrastruktura jako element systemu logistycznego 1.1. System logistyczny i jego struktura 1.2. Infrastruktura logistyczna ; Rozdz. 2 Infrastruktura magazynowa, 2.1. Budowle magazynowe 2.2. Urządzenia magazynowe 2.2.1. Urządzenia do składowania - regały, 2.2.2. Inne urządzenia do składowania 2.2.3. Urządzenia klimatyzacyjno-wentylacyjne 2.2.4. Urządzenia ochrony przeciwpożarowej, 2.2.5. Urządzenia zabezpieczenia, 2.3. Fronty przeładunkowe ; Rozdz. 3 Infrastruktura transportu wewnętrznego, 3.1. Urządzenia transportu technologicznego, 3.1.1. Dźwignice 3.1.2. Dźwigi 3.1.3. Ładowarki 3.1.4. Wózki transportowe ; 3.1.5. Manipulatory i roboty 3.1.6. Przenośniki, 3.2. Urządzenia pomocnicze (kontenery ładunkowe, palety ładunkowe, nadstawki paletowe, pojemniki transportowo-magazynowe, mostki i platformy przeładunkowe, urządzenia do zabezpieczania jednostek ładunkowych, magazyny-podajniki pustych palet, inne) ; Rozdz. 4 Infrastruktura transportu zewnętrznego 4.1. Infrastruktura transportu drogowego, 4.2. Infrastruktura transportu kolejowego, 4.3. Infrastruktura transportu wodnego, 4.4. Infrastruktura transportu powietrznego, 4.5. Infrastruktura transportu przesyłowego, 4.6. Transport multimodalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka.)
Spis treści : 1. Infrastruktura, technika i technologia procesów logistycznych ; 2. Infrastruktura magazynowa ; 3. Infrastruktura transportu wewnętrznego ; 4. Drogi transportowe ; 5. Fronty przeładunkowe ; 6. Kontrola strat w procesach przemieszczania i przechowywania materiałów ; 7. Opakowania s systemach logistycznych ; 8. Cele i zadania logistyki miejskiej ; 9. Kierunki rozwoju logistyki miejskiej ; 10. Technologie teleinformatyczne w logistyce miejskiej ; 11. Zarządzanie infrastrukturą logistyczną ; 12. Zarządzanie środkami transportowymi ; 13. Podstawy ekologisty ki ; 14. Logistycznie zintegrowany System Gospodarki Odpadami (SGO) ; 15. Bilanse ekologiczne w systemach logistycznych ; 16. Projektowanie wyrobów zorientowanych na recykling ; 17. Proekologiczne systemy zarządzania ; 18. Ekologistyka stałych odpadów komunalnych ; 19. Ekologistyka odpadów opakowaniowych ; 20. Przepływ informacji w logistyce ; 21. Wprowadzenie do systemów informatycznych w logistyce ; 22. Systemy wspomagające zarządzanie logistyką ; 23. Elementy zarządzania ludźmi w grupie ; 24. Działalność logistyczna w przedsiębiorstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103.2 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp. Przyspieszona integracja, I - Transformacja systemowa (Transformacja systemowa państw bałtyckich, Przemiany polityczne w państwach bałtyckich, Tożsamość etniczna i kulturowa państw bałtyckich i ich wpływ na współczesne procesy integracyjne). II - Od współpracy regionalnej do integracji (Modele współpracy państw bałtyckich - Litwy, Łotwy, Estonii XX i XXI wieku, Zaangażowanie państw bałtyckich w działalność rady państw morza bałtyckiego (RPMB), Realizacja Strategii Lizbońskiej w państwach bałtyckich, Strategia Unii Europejskiej dla Regionu Morza Bałtyckiego), III - Aktualne problemy rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa (Państwa bałtyckie wobec światowej recesji gospodarczej 2008-2009, Międzynarodowa konkurencyjność gospodarek państw bałtyckich, Polityka energetyczna Litwy, Łotwy i Estonii, Transport morski państw bałtyckich w polityce integracyjnej Unii Europejskiej, Estońska droga ku gospodarce opartej na wiedzy, Współpraca handlowa i inwestycyjna Polski z państwami bałtyckimi, Polityka zagraniczna Federacji Rosyjskiej wobec państw bałtyckich).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12.2 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Problematyka określania wielkości partii, jako podstawowe zagadnienie z obszaru zarządzania przepływem strumieni materiałowych, jest nadal w orbicie zainteresowań zarówno świata akademickiego jak i praktyków zarządzania. Poszukiwanie optymalnej wielkości partii, zarówno w obszarze produkcji jak i zaopatrzenia, znalazło wiele realizacji. Klasyczna formuła w oparciu o koszty uzupełniania i utrzymaniu zapasów ewaluowała w kierunku modeli uwzględniających: specyfikę istniejących ograniczeń, charakterystykę zużycia, czy wreszcie potrzebę integracji obszaru zaopatrzenia i produkcji. Zaawansowanie modeli matematycznych w rozważaniach akademickich spowodowało jednak hermetyzację proponowanych rozwiązań, które czasami znajdują swoją realizację w algorytmach „zaszytych” w systemach informatycznych wspomagających zarządzanie. Praktyka pokazuje jednak, że często rozwiązania te nie znajdują uznania wśród praktyków, ze względu na nieintuicyjne wyniki obliczeń oraz wysokie wymagania co do precyzji i aktualności danych wsadowych. Zmienność warunków praktyki gospodarczych, a co za tym idzie aktualność i dokładność posiadanych danych, jest (obok ogólnej komplikacji kryteriów optymalizacji) zapewne najistotniejszą determinantą warunkującą osiągnięcie satysfakcjonujących wyników. Rozwój zarządzania łańcuchem dostaw, zarówno w ujęciu lokalnej sieci dostawców jak i globalnych źródeł dostaw, spowodował kolejny wzrost wymagań w zakresie optymalizacji wielkości partii dostawy. Obok klasycznych kryteriów optymalizacji pojawiły się zagadnienia związane z dostosowaniem sposobu kalkulacji do realizacji konkretnej strategii logistycznej lub rozwiązań z zakresu zarządzania zapasami, czy metod konsolidacji i dekonsolidacji ładunków. Nastąpiła również ogólna multiplikacja wzajemnych zależności ze względu na rozwój wielopoziomowych łańcuchów dostaw. W ostatnich latach obserwuje się również wzrost znaczenia dostępności towaru rozumianej nie tylko przez prymat fizycznej obecności towaru w określonej lokalizacji łańcucha dostaw ale także jako gotowość przemieszczenia towaru w akceptowalnym przez klienta czasie do lokalizacji wskazanej przez niego. Taka zmiana podejścia do określania dostępności towarów otwiera nowe możliwości w zakresie definiowania przepływu materiałowego w tym wielkości partii. Wobec powyższych stwierdzeń i obserwacji z punktu widzenia praktyki zarządzania, wciąż istotnym zagadnieniem jest dobór metody określania wielkości partii do istniejących uwarunkowań oraz przyjęcie odpowiednich sposobów pomiaru uzyskiwanych wyników. Zatem niezbędne staje się sformułowanie właściwych rekomendacji w zakresie użycia konkretnych metod kształtowania wielkości partii dla zróżnicowanych konfiguracji łańcucha dostaw. Niniejsze opracowanie jest wynikiem realizacji projektu badawczego KSL 1/15 „Modelowanie ekonomicznej wielkości partii w łańcuchu dostaw” realizowanego w latach 2015 – 2017 w Katedrze Systemów Logistycznych Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Głównym celem prac badawczych była analiza funkcjonowania modeli przepływu materiałowego w rozmaitych uwarunkowaniach łańcucha dostaw. Opracowanie ma cechy projektu naukowego o charakterze badań podstawowych, który nie wyklucza zastosowania (wdrożenia) wyników badań w praktyce gospodarczej. W projekcie wykorzystane zostały narzędzia i metody typowe dla realizacji badań teoretycznych: studium literatury krajowej i zagranicznej, obserwacja i analiza otoczenia gospodarczego – współczesne praktyki biznesowe, obliczenia scenariuszy wariantów biznesowych w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, symulacje procesów przepływu materiałowego w programie iGrafx Process for Six Sigma, obróbka statystyczna wyników badań w programie Minitab 19. Efektem realizacji projektu badawczego jest zdobycie szczegółowej wiedzy na temat wybranego modelu przepływu materiałowego w łańcuchu dostaw, pozwalającego skutecznie i efektywnie zarządzać nim z punktu widzenia ekonomiki realizacji tego przepływu. Niniejsze opracowanie stanowi uzupełnienie luk w obecnym stanie wiedzy logistycznej na temat obserwowanych faktów związanych z modelami przepływów w łańcuchach dostaw – doprecyzowanie i dogłębne poznanie praw rządzących zachowaniem się analizowanych zjawisk. Część pierwszą opracowania stanowią studia literaturowe metod kształtowania wielkości partii zamówienia / dostawy (rozdziały 1 – 3). Pierwszą, wyjściową perspektywę, stanowi ujęcie klasyczne – rozpatrywanie wielkości partii jedynie w relacji dwóch współpracujących ze sobą ogniw łańcucha dostaw. Druga, szersza perspektywa, dotyczy ujęcia współczesnego – rozpatrywania wielkości partii pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw. Obie perspektywy zostały rozpatrzone z punktu widzenia zarówno teorii jak i praktyki. Część drugą opracowania stanowią przeprowadzone w arkuszu kalkulacyjnym analizy dotyczące funkcjonowania wybranego modelu przepływu materiałowego (rozdziały 4 – 6). W ramach tej części ma miejsce identyfikacja zależności pomiędzy wielkością partii przepływu materiałowego pomiędzy poszczególnymi ogniwami w łańcuchu dostaw a kosztami tego przepływu. Uzupełnieniem analizy kosztów jest analiza osiągniętego poziomu obsługi klienta. Część trzecią opracowania stanowi model obliczeniowy, pozwalający badać metodę ekonomicznej wielkości partii zamówienia / dostawy – ekonomikę przepływu materiałowego (rozdziały 7 i 8). Opracowany model umożliwia testowanie rozmaitych scenariuszy biznesowych. W badaniach posłużono się metodą modelowania i symulacji procesów. W kontekście wcześniejszych wyników badań (rozdziały 4 – 6), uwagę skupiono na konfiguracji wielkości partii w obszarze dystrybucji. Niniejsze opracowanie kończy przekrojowe podsumowanie w postaci syntetycznych wniosków, obejmujące wszystkie części (zadania) programu badawczego projektu. Każdy logistyk poszukuje kompromisu, stara się pogodzić dwa sprzeczne ze sobą cele: z jednej strony – zapewnić określony poziom obsługi klienta, z drugiej – uczynić to po akceptowalnych kosztach. Niniejsze opracowanie, dotyczące kształtowania wielkości partii zamówienia / dostawy w łańcuchach dostaw, wpisuje się w ten logistyczny dylemat. Jest dedykowane wszystkim logistykom – teoretykom jak i praktykom logistyki – wszystkim tym, którym zależy aby osiągać zakładany poziom obsługi klienta ale przy niższym niż dotychczas zaangażowaniu kapitału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej